Bazı problemlerle karşılaştıklarını ve önlerindeki idari ve diğer engellerin kalktığını söyleyebileceğini aktaran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, tamamen kalkan bu engeller nedeniyle bu çalışmalara odaklandıklarını ve 2026 sonuna kadar Afyonkarahisar’a kadar kısmını bitireceklerini belirtti. Test çalışmalarını yapıp bu alana kadar kısmı 2027 yılında hizmete açacaklarını dile getiren Uraloğlu, devamının da 2027 yılının sonuna kadar tamamlanacağını vurguladı.
UŞAK, MANİSA, İZMİR, AFYON VE ANKARA ARASINDA YAŞAYAN 11 MİLYON KİŞİ BU HATTI KULLANACAK
Son 23 yılda demiryolu ağlarına yaklaşık 64 milyar dolar yatırım yapıldığını bildiren Bakan Uraloğlu, 2200 kilometre olan hızlı tren hattı inşa edildiğini ifade etti. Rekabet ve verimliliği yükseletcek altyapı projelerine devam ettiklerini aktaran Uraloğlu, Ankara-Banaz ve Banaz-Salihli kesimleriyle toplam 505 kilometre uzunluğundaki İzmir-Ankara Hızlı Tren Hattı için konuştu. Uraloğlu, Uşak, Salihli, Memenen, Manisa ve Emiralem’in de içinde bulunduğu 10 istasyonun faaliyet göstereceğini kaydetti. Ankara ve İzmir hızlı tren projesinin tamamlanmasıyla mevcutta 824 olan demiryolu hattı 624 kilometreye ineceğini ifade etti. Ankara ve İzmir arasındaki seyahat süresinin 3,5 saate düşeceğini aktaran Uraloğlu, Ankara Polatlı ve İzmir’e kadar olan 505 kilometrelik hattın, Uşak, İzmir, Afyon ve Manisa’da yaşayan yaklaşık 11 milyon kişinin bu hizmetten yararlanacağını vurguladı.
ANKARA VE İZMİR HATTINDAKİ İLLER ARASI SEYAHAT SAATE DÜŞECEK?
Ankara-Uşak arası seyahat süresi 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya düşeceğini belirten Uraloğlu, Ankara ve İzmir arasının 3,5 saat, Ankara-Afyon arasının 1 saat 40 dakika, Ankara Manisa arasının 2 saat 50 dakikaya düşeceğini ve yılda 13 milyon 300 bin yolcu ve yıllık 90 bin ton malzeme taşınacağını vurguladı. Uraloğlu, Afyon’un turizm, Uşak’tan tarım ve sanayi ve İzmir’in limanıyla ticaret ve turizmin gelişeceğini ve altın çağa geçiş yapacaklarını kaydetti. Bakan Uraloğlu, şöyle devam etti: “Ankara ve İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı tamamlandığında, sadece bir ulaşım projesi olmayacak, aynı zamanda Afyon, Uşak ve İzmir’in kalkınma destanı olacak. Bu hat, bölgedeki OSB’leri İzmir limanına daha hızlı bir şekilde bağlayacak ve ekonomik olarak kalkınmaya katkı sağlayacaktır. Ülkemizin bir prestij projesinin daha tamamlayacağız ve ülkemiz adına gurur veren bir çalışmayı ortaya koyacağız.”