2012 yılında hizmete giren Zafer Havaalanının yapımının ardından uçuşlara kapatılan Uşak Havaalanında İstanbul – Uşak seferleri Bora Jet tarafından başlayacak. Uşak Ak Parti İl Başkanı Basri Yıldırım, yaklaşık 2 yıldır uçak seferlerinin yapılmadığı Uşak Havaalanında Bora Jet tarafından uçuşlara başlayacağını ifade etti.
İl Başkanı Basri Yıldırım, Bakan’ın parti ziyareti esnasında partililerin yoğun isteği üzerine Bora Jet firması Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Akol’u aradığını ifade ederek şunları söyledi, “Bakan Binali Yıldırım parti ziyareti esnasında, partililerimizden yoğun şekilde havaalanının açılması isteği geldi. Bakan bey direk cep telefonu ile Bora Jet Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Akol’u arayarak Uşak’ta uçuşların başlamasını istedi. Fatih Akol’da Bakan’ın isteğini geri çevirmeyerek 15 gün içinde İstanbul-Uşak arası seferlerin başlaması için çalışma başlatacağını söyledi. Uşak havaalanının açılması bizim için çok önemliydi. Bora Jet yetkililerini şimdiden teşekkür ediyorum” dedi.
İSTANBUL FİNANS MERKEZİ
Uşak’ın finans merkezi İstanbul’la çok yakın ilişki içinde olduğunu aktaran Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Kuvvet, “Uşak sanayi kenti, ilimizdeki fabrikaların yüzde 90’ı İstanbul ile dirsek temasında. Hal böyleyken Uşak havaalanında uçuş olmaması büyük bir kayıptı. Biz Bakan’ın müjdesinin gerçekleşmesi için dört gözle bekliyoruz. Eğer İstanbul’a sabah erken kalkıp akşam Uşak’a dönüş saatleri iyi ayarlanırsa doluluk oranında hiçbir sıkıntı olmayacağını düşünüyorum” dedi.
ARTIK ZAMAN ÇOK HIZLI AKIYOR
İş dünyasında zamanın çok önemli olduğunu ifade eden Uşak Ticaret Borsası Başkanı Mustafa Sezer, “İş dünyası çok hareketli, Uşak’a yatırım için yada başka nedenlerle Uşak’a gelecek işadamı mutlaka havayolu olup olmadığını soruyor. Uşak için havayolu ulaşımı olmaması bence büyük kayıplara neden olan bir durumdu. Mutlaka ve mutlaka Uşak’a en azından İstanbul ile karşılıklı uçuşların gerçekleştirilmesi gerekiyor” dedi.
SADECE İŞ DÜNYASI DEĞİL UŞAK KAZANIR
Havaalanının uçuşlara açılması sadece iş dünyasının değil tüm Uşak’ın kazancı olacağını dile getiren Karma Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Akif Küplemez, “Ben sadece ekonomik olarak bakmıyorum. Uşak’ta 17 bin öğrencisi olan üniversitemiz, Beko Basketbol liginde olan bir takımımız, ve yurt dışı bağlantısı olan binlerce vatandaşımız var. Uçak kullanımı artık her geçen gün artmakta. Bu olgular uçağı daha etkin kullanmak istiyor. 3 Organize Sanayi Bölgemizle uçuşların İstanbul-Uşak karşılıklı olarak başlaması bizim için büyük bir önem arz ediyor” dedi.
Kronoloji
1986-Eski Adalet Bakanı Mehmet Topaç havaalanı'nın açılması için ilk ciddi adımı attı. Olumlu sonuç alınamadı
1993-Zamanın Valisi İrfan Kurucu valilik imkanlarıyla pist yapımına başladı.
1993-Hükümetin programına alındı. 300 milyar ödenek geldi.
1994-Ödenek kesildi, çalışmalar durduruldu.
1997-Zamanın Ulaştırma Bakanı Necdet Menzin havaalanı'nın açılma sözünü verdi.
1998-Uşak Havaalanı dönemin Başbakanı Mesut Yılmaz tarafından hizmete açıldı.
1999-THY'nin tarifeli seferleri başladı.
2000-THY'nin seferleri iptal edildi.
2002-Uşak Havaalanı'nın şalteri indirildi.
2006- Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın girişimleri ile Atlas Jet Uşak-İstanbul arası uçuşlara başladı.
2008- Atlas Jet yolcu yetersizliği ve zarar ettiği gerekçesi ile uçuşları durdurdu.
2012- Kütahya Altıntaş mevkiinde Zafer Havaalanı açıldı.
Havaalanının teknik özellikleri
Uşak Havaalanı toplam 3 bin dekar arazi üzerine kurulu. Prefabrik Terminal Binası ve kulesi, tüm elektronik sistemi mevcut. Acil inişlere uygun planlanan havaalanının 30 metre eninde 2 bin 560 metre uzunluğunda pisti var.