Gündem

Uşak Belediyesi'nden zehirli meyveler için önemli uyarı

Uşak Belediyesi, kentte yol kenarları ve kaldırımlarda bulunan ağaçları ilaçladığını ve buradaki meyvelerin yenmemesi gerektiğini bildirdi.

Abone Ol

Uşak Belediyesi, kent genelindeki yol, kaldırım ve refüjlerde bulunan süs eriği, süs elması, katalpa ve benzeri ağaçlarda ilaçlama çalışması gerçekleştirildiğini ve bu meyvelerin tüketilmemesi gerektiğini duyurdu.

Uşak Belediyesi yetkilileri, il genelindeki yol, kaldırım ve refüj alanlarında düzenli ilaçlama yapıldığını belirterek, bu alanlardaki bitkiler ile meyvelerin kesinlikle yenmemesi gerektiğini açıkladı. Belediye yönetimi, söz konusu ağaçların bulunduğu bölgelerde ilaçlama işlemlerinin periyodik olarak sürdürüldüğünü ve kullanılan zirai ilaçların insan sağlığı üzerinde olumsuz etkiler oluşturabileceğini bildirdi.

Uşak Belediye Başkan Vekili Hatice Terekeci Özkan, “Bu ağaçlarda bulunan meyvelerin tüketilmesi sağlık açısından ciddi riskler oluşturabilir, bu nedenle kesinlikle yenmemesi gerekmektedir” ifadelerini kullandı.

Öte yandan TÜBİTAK tarafından paylaşılan bilgilere göre, zirai ilaçların içerdiği bazı kimyasal maddeler vücutta parçalanarak atılabilirken bazıları birikerek kanserojen etki gösterebiliyor. Tarım ilacı kalıntılarının zamanla vücutta birikmesi, sindirim sistemindeki yararlı bakterilerin zarar görmesine ve yok olmasına neden olurken, bu durumun ciddi sağlık problemlerine yol açabileceği ifade edildi.